Jaký dopad má nastavení ceny pro úspěch prodeje?
První dojem je klíčový
Pokud dáte cenu příliš vysokou, promrháte zájem, který je největší v době, kdy je vaše nemovitost novinkou na trhu. Dnešní kupující mají přístup k informacím, které jim pomáhají určit správnou cenu a rozpočet pro nákup nemovitosti. Cenové mapy, podcasty, články, statiska vývoje cen, a informace od banky, poskytující hypoteční úvěr umožňují dnešním kupujícím přesně spočítat, jaká bude správná hodnota nemovitosti v době, kdy kupuje nemovitost. Pokud je cena příliš vysoká, zájemci mohou ztratit zájem ještě před tím, než si byt fyzicky prohlédnou. Reálné prohlídky díky dobře nastavené ceně vám ukáží, do jaké míry je váš byt zajímavý a získáte cennou zpětnou vazbu od potenciálních kupců ( co se líbí a nelíbí). To Vám nastaví jednoduše zrcadlo o kolik jste vysoko nad prodejní cenou či zda jste nastavili svou cenu optimálně.
Problémy s dlouhodobým nabízením
Pokud budete postupně snižovat cenu, může se stát, že:
- po 4-5 měsících dosáhnete nižší prodejní ceny ( pod Vaší hranicí).
- Současně Vás v tomto období kontaktují investoři s cenou za koupi nižší s ohledem na dobu trvání prodeje.
- Zvyšujete náklady na reklamu, náklady na aktualizaci, náklady časové tzv. ježdění na prohlídky
- Zvýšená hladina stresu zda a kdy prodáte.
- Otázky zájemců typu: proč je byt tak dlouho na trhu a za kolik prodáte.
- To má za následek frustraci a tlak na dohodu stím, kdo byt koupí teď
Správné nastavení ceny je klíčové
Proto je důležité dát obrovský důraz na správné nastavení ceny ve vašem okolí, aby byla vaše nabídka konkurenceschopná. Tedy v očích Kupujících vyvolala pocit " konečně dobře nastavená cena" s ohledem na předraženou konkurenci můžete tak získat více peněz. Správně nastavená cena vám umožní:
- rychleji (1 měsíc - 2měsíce) najít zájemce o koupi.
- Díky tomu udržíte prodejní cenu, popřípadě jí formou aukce při více zájemcích dodatečně navýšíte
- Ušetříte peníze za každodenní inzerci
- Ušetříte čas na získání reálné odpovědi zájemců z fyzických prohlídek
- Zamezíte stresové situaci snižování ceny každý měsíc.
Doporučuji vám, abyste se poradili s odborníkem, který vám pomůže ve Vaší lokalitě určit správnou cenu a maximalizovat cenu v čase a období, kdy se nemovitost prodává. Důležité je znát termín, do kdy chcete mít peníze na svém účtu. Od tohoto se celý prodej nastavuje.
Pokud se se mnou budete chtít o něčem poradit, spojte se se mnou prostřednictvím kontaktů na mém webu. Spočítám za úplatu přesně v rozmezí 100.000,- - 200.000,-Kč hodnotu Vašeho bytu.
Reálný příběh:
V září 2023 jsem zahájili prodej bytu na Žižkově. Počáteční cena byla stanovena na 7,5 mil. korun, přestože odhad hovořil s ohledem na technický stav, orientaci oken a domu o prodejní ceně 6,1 milionu. Toto potvrzení bylo od kolegy, který svůj byt za tuto cenu prodal. Majitel se rozhodl jít vlastní cestou a do konce roku jsme postupným snižováním ceny dosáhli na cenu 6,5 milionu. V lednu 2024 jsme se rozhodli dát inzerci pauzu a nabrat nové síly s ohledem na změnu trhu.
Březen přinesl nový začátek a my jsme opět byt zveřejnili s cenou 6,5 milionu. Ke konci měsíce se nám podařilo získat cenu 6,2 milionu, ale zájemce si před uzavřením smlouvy našel jinou nemovitost. Na dubna jsme znovu slevili na 6,2 milionu s přesvědčením, že jsem dosáhl prodejní ceny. Realita mě však vyvedla z omylu a i přes toto zveřejnění se mi nedařilo najít zájemce naopak jsme dostával ještě nižší nabídky s často skloňovaným, že byt vidíme dlouho v inzerci a zajímalo by nás, kde je problém proč se tak výrazně snížila cena. Na místo toho, abychom řešili, kdy je možnost se přijít podívat.
Po sérii dalších prohlídek jsme se ocitli na ceně 5,7 milionu. V tu dobu se majitel rozhodl si byt ponechat a investovat do rekonstrukce, která mu přinese vyšší zisk.
Tento krátký příběh jasně ukazuje, že dlouhý prodej se rovná špatný prodeji s nízkým ziskem. Jako zkušený makléř vím, že klíčem k úspěchu je správné načasování, nastavení ceny odpovídající ceně a místě. Současně do takových zakázek do budoucna nejít.
```