Proč chcete za svou nemovitost tolik peněz?
15. 4. 2018

Proč chcete za svou nemovitost tolik peněz?

Jistě, každý chceme za svou nemovitosti dostat maximum, pokud ji prodáváme. Praxe je ovšem taková, že naše představa o získané částce bývá často nereálná. Co to způsobuje?

Realitní makléř má snahu na základě zkušeností, praxe i cenových map majiteli nemovitosti dobře poradit. Majitel nemovitosti to ale často vidí naopak. Proč?

V roce 2015 vydal Journal of Housing Economics velmi zajímavou studii. Lidé nadhodnocují ceny nemovitostí o 8 %. Ale jen v případě, že se jedná o tu jejich. V případě, že se nejedná o jejich nemovitosti, její cenu nenadhodnocují. Tento efekt má dokonce i svůj ekonomický název – endowment efekt. Nebo také vlastnický či majetnický efekt.

Jinými slovy, u stejné věci dělá člověk cenový rozdíl mezi cenou, za kterou je ochoten prodat a za kterou je ochoten koupit. Například úplně stejný byt budeme chtít prodat vždy za více, než za kolik bychom jej byli ochotni koupit. A pro zajímavost, zdaleka se to netýká jen nemovitostí, ale v podstatě čehokoli námi vlastněného.

 

A důvody?

  1. Citové pouto. K věcem, které vlastníme si vytváříme citové pouto. A jsme tedy ochotni se jich vzdát pouze za vyšší částku, která nám tento cit „nahradí“.
  2. Blud utopených nákladů. Jako vlastnící míváme pocit, že prodejem musíme získat investované náklady. Za kuchyňskou linku v hodnotě 100 tis. korun už ale nikdy stejnou částku nedostaneme.
  3. Ikea efekt. Pokud jsme v nemovitosti sami vymalovali, věšeli lustry či pokládali podlahu, to vše způsobuje výše zmíněný efekt o nereálné představě o ceně.

 

Jak z toho ven?

Zkuste si představit, že ve vaší nemovitosti bydlí úplně cizí lidí, oprostěte se od citových vazeb a položte si otázku. Kolik bych byl ochoten za takovou nemovitost zaplatit já?

Pokud už nemovitost prodáváte a nedaří se vám to, patrně se vám přihodil endowment efekt a požadujete za ni až příliš vysokou cenu.

Nechte si poradit o profesionálního makléře. Možná se vám to zprvu nemusí zdát, ale opravdový profík vám skutečně umí poradit dobře.

Milan Břečka
Autor: Milan Břečka

Odborník na Prahu a Středočeský kraj 

Kdo je Milan Břečka

 

Silné stránky Milana Břečky:

  • Důvěra a vztahy s klienty: Zakládá si na budování pevných vztahů s majiteli nemovitostí, což považuje za klíčový prvek úspěšného prodeje.

  • Výkonnost a orientace na výsledky: Majitelé očekávají konkrétní výsledky, a proto se Milan soustředí na efektivní strategie vedoucí k bezpečnému a úspěšnému uzavření obchodů.

  • Profesionalita a neustálé vzdělávání: Jako certifikovaný profesionál působí na trhu s nemovitostmi od roku 2015 a neustále se vzdělává, aby poskytoval co nejlepší služby.

  • Široká nabídka služeb: Kromě specializace na Prahu 5 nabízí své služby i v dalších částech Prahy, včetně prodeje a pronájmu bytů, domů, pozemků, kanceláří a nebytových prostor.

    Vysoké hodnocení klientů: Je nejlépe hodnoceným realitním makléřem na platformách Google a Firmy.cz, což svědčí o spokojenosti jeho klientů.

Mám zkušenosti s typy majitelů:

  • rozhádaní majitelé
  • rozvádějící se manželé
  • dědicové
  • introverti ( neradi komunikující)
  • učitelé
  • podnikatelé
  • psychologové
  • obchodníci a majitelé firem
  • developeři
  • cizinci
  • mladý pár nemající zkušenost
  • investoři
  • a další....

 

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení


Stáhněte si zdarma

Úspěšné kroky k prodeji

Úspěšné kroky k prodeji
zpracováním osobních údajů